Den nylanserade webbplatsen Midsummer.se sätter användarvänligheten i fokus och presenterar företaget väl anpassat till målgruppen, som primärt är investerare och B2B. Även kopplingen mellan Midsummer.se och den konsumentfokuserade hemsidan Midsummersolarroofs.se har förenklats och navigeras nu med ökad smidighet.
"Vi har sedan årsskiftet inlett ett omfattande arbete med att vässa vår affärsplan och förtydliga vårt budskap. Nya Midsummer.se är en viktig del i detta arbete, och är utåt sett vårt digitala skyltfönster. Vårt mål är att vara informativa, inspirerande och lättförståeliga. Ett personligt digitalt bemötande som välkomnar och lotsar besökaren i vår coola men ibland komplexa värld av teknik, design och framtidens energi", säger Helena Engelbrecht, kommunikationschef, Midsummer.
Midsummer.se lanseras som första steg på svenska men kommer inom kort även att finnas på engelska. Hemsidan har tagits fram i samarbete med Getsocial.
För mer information kontakta:
Helena Engelbrecht
Kommunikationschef, Midsummer
E-post: helena.engelbrecht@midsummer.se
Telefon: +46 73 532 25 29