Sven Lindström: ”Framtidens energi är hållbar”

Under Aktiespararnas temakväll om förnyelsebar energi den 9 februari deltog Midsummer AB (Publ) med en presentation om vikten av solenergi för att skapa en hållbar framtid.

Bolagspresentationen genomfördes av Sven Lindström, VD på Midsummer, som lyfte flera viktiga punkter om bolagets arbete mot en hållbar framtid samt produkternas stora marknadspotential. Utöver solpanelernas diskreta design lyftes även den svenska tillverkningen, det minimala koldioxidavtrycket samt det faktum att bolaget äger hela värdekedjan från råmaterial och tillverkningsutrustning till färdiga solpaneler.

Fokus låg även på den europeiska expansionen.

Se Midsummers presentation på Midsummer.se under Video & Presentationer

Kontaktperson:
Helena Engelbrecht
Kommunikationschef, Midsummer
E-mail: helena.engelbrecht@midsummer.se
Telefon: +46 76 789 77 78

Midsummer utvecklar och säljer solpaneler direkt till slutmarknaden från egen produktion. Med produkterna Midsummer SLIMMidsummer WAVE and Midsummer BOLD får kunden lätta, tunna och diskreta solpaneler som ger ett estetiskt tilltalande solcellstak, med ett 90 % mindre koldioxidavtryck jämfört med konventionella solpaneler.

Midsummer är även en ledande svensk utvecklare och leverantör av avancerade lösningar för produktion och installation av slitstarka och böjbara CIGS-solceller. Företagets erbjudande inkluderar utrustning för kostnadseffektiv tillverkning av tunnfilmssolceller samt byggnadsintegrerade solceller (BIPV). Det unika DUO-systemet har tagit positionen som det mest spridda produktionssystemet för böjbara CIGS-solceller i världen.

Midsummers teknik bygger på en snabb process för produktion av slitstarka, böjbara CIGS-solceller med sputtring av alla lager i solcellen i en obruten vakuumkedja. Bolagets aktie (MIDS) är föremål för handel på Nasdaq First North Premier Growth Market.
Certified Adviser är G&W Fondkommission, tel: 08-503 000 50, e-post: ca@gwkapital.se. För mer information, vänligen besök: midsummer.se