Ny maskinorder från asiatisk kund inom ramverket för Midsummers gröna obligation

Solenergiföretaget Midsummer har mottagit en ny order för två DUO-maskiner från en asiatisk kund. Ordervärdet ligger i det normala intervallet mellan 3,5 MUSD och 5 MUSD per produktionslina och ryms inom ramverket för Midsummers gröna obligation.

”Jätteroligt att avrunda det andra kvartalet med en ny order. Den gröna investeringsviljan är hög men corona-restriktionerna har gjort att det gått lite långsammare än vanligt att avsluta affärer. Det är glädjande att se hur Asien nu börjar öppna upp och att intresset för Midsummers unika produktionssystem för böjbara, byggnadsintegrerade solpaneler kvarstår”, säger Sven Lindström, VD, Midsummer.

Affären sker inom ramverket för Midsummers gröna obligation som gavs ut under 2019. DUO-maskinerna tillverkas i Midsummers produktionsanläggning i Järfälla.