Midsummer vinner utmärkelse för sin innovativa solenergiteknik

Solenergiföretaget Midsummer utses som årets mest innovativa företag inom teknik och lösningar för solenergi. I utmärkelsen ’’Most Innovative SolarTech Solutions (Europe), utfärdad av kapitalmarknadspublikationen Capital Finance International, motiveras Midsummers vinst av företagets teknologiska försprång och framtida expansionsmöjligheter.

Varje år söker CFI.co individer och organisationer som bidrar väsentligt till konvergens av ekonomier. Genom sitt Awards-program identifierar och belönar de spetskompetens inom olika områden i hopp om att inspirera andra att ytterligare förbättra sina egna prestationer. Denna gång är det Midsummer som tar hem årets utmärkelse för ’’Most Innovative SolarTech Solutions (Europe), tack vare deras marknadsledande position som tillverkare av produktionssystem för CIGS-solceller och byggnadsintegrerade solpaneler.

– Vi tar med stolthet emot denna utmärkelse, som ett kvitto på det hårda arbete som ligger bakom Midsummer. De senaste 15 åren har vi genom kunnighet, passion och nyfikenhet lyckats utveckla hela kedjan från produktionssystem till färdiga solcellstak, samtidigt som vi hela tiden bedriver forskning inom området för att kunna bli ännu bättre, säger Sven Lindström, VD för Midsummer.

Pressmeddelande - Midsummer vinner CFI awards (application/pdf)

Midsummer WAVE (image/jpeg)