Midsummer presenterar på Aktiespararnas temakväll om förnyelsebar energi

Tisdag den 9 februari medverkar Midsummer AB (Publ) på Aktiespararnas digitala temakväll om förnyelsebar energi.

Midsummers medverkan består av en bolagspresentation som avslutas med en modererad frågestund. Temakvällen sänds live via Aktiespararnas YouTube-kanal and aktiespararna.se. Klippet av Midsummers presentation kommer senare publiceras på midsummer.se.

Presentationen genomförs av Sven Lindström, VD på Midsummer kl. 16:00.

Kontaktperson:

Helena Engelbrecht
Kommunikationschef, Midsummer
E-mail: helena.engelbrecht@midsummer.se
Telefon: +46 76 789 77 78

Midsummer utvecklar och säljer solpaneler direkt till slutmarknaden från egen produktion. Med produkterna Midsummer SLIMMidsummer WAVE and Midsummer BOLD får kunden lätta, tunna och diskreta solpaneler som ger ett estetiskt tilltalande solcellstak, med ett nästan 90 % mindre koldioxidavtryck jämfört med konventionella solpaneler.

Midsummer är även en ledande svensk utvecklare och leverantör av avancerade lösningar för produktion och installation av slitstarka och böjbara CIGS-solceller. Företagets erbjudande inkluderar utrustning för kostnadseffektiv tillverkning av tunnfilmssolceller samt byggnadsintegrerade solceller (BIPV). Det unika DUO-systemet har tagit positionen som det mest spridda produktionssystemet för böjbara CIGS-solceller i världen.

Midsummers teknik bygger på en snabb process för produktion av slitstarka, böjbara CIGS-solceller med sputtring av alla lager i solcellen i en obruten vakuumkedja. Bolagets aktie (MIDS) är föremål för handel på Nasdaq First North Premier Growth Market.
Certified Adviser är G&W Fondkommission, tel: 08-503 000 50, e-post: ca@gwkapital.se. För mer information, vänligen besök: midsummer.se

Release (application/pdf)

info@midsummer.se