Midsummer förstärker ledningsgruppen med affärsområdeschef för solpaneler

Midsummer välkomnar Christoffer Löfquist, affärsområdeschef för solpaneler, till bolagets ledningsgrupp för att spegla det nya fokuset på solpaneler. Christoffer har arbetat på Midsummer sedan 2018 med att bygga upp organisationen kring sälj- och marknadsföring av solpaneler. Förändringen träder i kraft 11 december 2020.

– Christoffer är en nyckelperson i utvecklingen av vårt sälj- och marknadsarbete med viktiga erfarenheter från både strategiskt försäljningsarbete till installation och kundupplevelse. Att han nu blir en del av Midsummers ledningsgrupp speglar den omorganisation vi genomgått med solpanelerna som huvudsakligt affärsfokus, säger Sven Lindström, VD, Midsummer.

Christoffer Löfquist has a Master of Science in industrial economics from Lund University's Faculty of Engineering and has worked at Midsummer since 2018. He is Business Area Manager for Solar Panels and his department is responsible for web development, marketing, sales, installation, aftermarket and customer satisfaction. Christoffer started as Midsummer’s first solar panel sales representative and as the sales have increased, he has scaled the organization. After his degree Christoffer worked at SJ for four years, the first year as a management trainee then on various leading positions within B2B, being responsible for sales and digital development.

– Det känns roligt och utvecklande att ta plats i Midsummers ledningsgrupp och jag ser fram emot att bidra till att ytterligare stärka vårt redan tydliga fokus på försäljning av våra diskreta solpaneler. Midsummer befinner sig i en spännande expansionsfas och för varje installation av solpaneler vi gör, bidrar vi ytterligare till den globala hållbara omställningen. Det gör mig stolt och motiverad, säger Christoffer Löfquist, Affärsområdeschef Solpaneler, Midsummer.

Midsummers bolagsledning består efter förändringen av följande personer:

Sven Lindström, CEO
Eric Jaremalm, Chief Financial Officer
Klara Takei, Head of Research and Development Projects
Alex Witt, Chief Operating Officer
Maria Huttunen, Head of Construction
Linda Sjölander, HR Manager
Helena Engelbrecht, Kommunikationschef
Torbjörn Andersson, Process Manager
Christoffer Löfquist, Business Area Manager Solar Panels

Kontaktperson:
Helena Engelbrecht
Kommunikationschef, Midsummer
E-mail: helena.engelbrecht@midsummer.se
Telefon: +46 76 789 77 78

Midsummer utvecklar och säljer solpaneler direkt till slutmarknaden från egen produktion. Med produkterna Midsummer SLIMMidsummer WAVE and Midsummer BOLD får kunden lätta, tunna och diskreta solpaneler som ger ett estetiskt tilltalande solcellstak, med ett 90 % mindre koldioxidavtryck jämfört med konventionella solpaneler.

Midsummer är även en ledande svensk utvecklare och leverantör av avancerade lösningar för produktion och installation av slitstarka och böjbara CIGS-solceller. Företagets erbjudande inkluderar utrustning för kostnadseffektiv tillverkning av tunnfilmssolceller samt byggnadsintegrerade solceller (BIPV). Det unika DUO-systemet har tagit positionen som det mest spridda produktionssystemet för böjbara CIGS-solceller i världen.

Midsummers teknik bygger på en snabb process för produktion av slitstarka, böjbara CIGS-solceller med sputtring av alla lager i solcellen i en obruten vakuumkedja. Bolagets aktie (MIDS) är föremål för handel på Nasdaq First North Premier Growth Market.
Certified Adviser är G&W Fondkommission, tel: 08-503 000 50, e-post: ca@gwkapital.se. För mer information, vänligen besök: midsummer.se

Pressmeddelande pdf (application/pdf)

Christoffer Löfquist (image/png)