Midsummer AB (publ) offentliggör prospekt och ansöker om upptagande till handel av obligationslån på Nasdaq Stockholms lista för hållbara obligationer

Midsummer AB (publ) ("Midsummer") emitterade den 25 april 2019 ett grönt obligationslån om 200 miljoner kronor ("Obligationslånet").

Midsummer har upprättat ett prospekt avseende Obligationslånet i syfte att ansöka om upptagande till handel på Nasdaq Stockholms lista för hållbara obligationer.

Beräknad första handelsdag är på eller omkring den 21 augusti 2019. Prospektet har den 16 maj 2019 godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen. Prospektet finns tillgängligt på Midsummers webbplats (www.midsummer.se) och kommer även att finnas tillgängligt på Finansinspektionens webbplats (www.fi.se).

16 augusti 2019

För ytterligare information, vänligen kontakta Sven Lindström, CEO, Midsummer (+46 8 525 09 610, sven.lindstrom@midsummer.se)

Denna information är sådan som Midsummer är skyldig att offentliggöra enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument.

Midsummer är en ledande svensk utvecklare och leverantör av avancerade lösningar för produktion och installation av tunnfilmssolceller. Företagets erbjudande inkluderar utrustning för kostnadseffektiv tillverkning av tunnfilmssolceller samt byggintegrerade solceller (BIPV).

Midsummer utvecklar och säljer solpaneler direkt till slutmarknaden från egen produktion och via kontraktstillverkare. Det energiproducerande plåttaket Midsummer solar roofs levereras med integrerade solpaneler för enkel installation. Midsummers lätta, tunna och flexibla solpaneler ger ett estetiskt tilltalande tak för solel som även håller att gå på.

Midsummers teknik bygger på en snabb process för produktion av flexibla tunnfilmssolceller med sputtering av alla lager i solcellen i en obruten vakuumkedja. Bolagets aktie (MIDS) är föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission, tel: 08-503 000 50, e-post: ca@gwkapital.se. För mer information, vänligen besök: https://midsummer.se

Hela prospektet (PDF) (application/pdf)