Midsummer AB godkänns för uppflytt till Nasdaq First North Premier

Nasdaq Stockholm AB har idag godkänt Midsummer ABs ansökan om att flytta från Nasdaq First North Growth Market för att istället listas på Nasdaq First North Premier Growth Market. Handel med Midsummers aktie på Nasdaq First North Premier Growth Market kommer att inledas tisdagen den 26 maj 2020.

Midsummer AB (publ) meddelar idag att Nasdaq har godkänt bolagets ansökan om att flytta upp handeln i aktien till First North Premier Growth Market. Övergången är ett viktigt steg mot målet att noteras på Nasdaqs huvudlista. Handeln med Midsummers aktie på First North Premier Growth Market inleds tisdagen den 26 maj 2020.

"Att flytta upp vår handel till Premier är strategiskt viktigt i vår Europeiska expansion och underlättar ett institutionellt och internationellt ägande i Midsummer", säger VD Sven Lindström.

Premier-segmentet av First North Growth Market ger bolag möjlighet att förbereda sig för notering på börsens huvudlista genom att ställa högre krav på bland annat informationsgivning, redovisningsprinciper och bolagsstyrning. Kraven på Premier överensstämmer i stort med de regelverk som gäller på Nasdaqs huvudlista, som är en reglerad marknadsplats.

Midsummer rapporterar enligt det internationella redovisningsregelverket IFRS, ett krav för bolag noterade på Premier.

Midsummers aktieägare behöver inte vidta några åtgärder i samband med noteringen på First North Premier Growth Market. Aktien kommer att handlas under samma kortnamn (MIDS) och ISIN-kod som tidigare.

Midsummer till First North Premier Growth Market (application/pdf)