Solenergiföretaget Midsummer presenterar på G&W Småbolagsfrukost

23 May 2018

Midsummer, en svensk snabbväxande och prisbelönt utvecklare och leverantör av avancerade lösningar inom solenergi, meddelar att man kommer att delta på G&W Småbolagsfrukost på IVA konferenscenter, Grev Turegatan 16 i Stockholm den 24 maj, kl. 11.15 för att presentera den senaste utvecklingen och framtiden för bolaget. Midsummer genomför för närvarande en nyemission på cirka 100 miljoner kronor med avsikt att lista bolagets aktier på Nasdaq First North den 21 juni 2018.

Midsummer har ansökt om listning av bolagets aktier på Nasdaq First North från och med den 21 juni 2018. Inför listningen genomför Midsummer en nyemission med teckningstid under perioden 21 maj till den 5 juni. Nyemissionen tillför bolaget cirka 100 miljoner kronor vid fullteckning. Prospekt och anmälningssedel finns tillgängliga på http://www.midsummer.se/ir/emission och www.gwkapital.se.

Med anledning av den pågående teckningen och förestående börsnoteringen medverkar Midsummer på G&W:s Småbolagsfrukost imorgon den 24 maj. G&W bjuder in till börsdag och erbjuder investerare, analytiker och media att träffa spännande bolag. Ett hundratal åhörare samlas för att lyssna till företag som presenterar sina verksamheter, följt av en frågestund ledd av moderator Johan Widmark.

Om du vill anmäla dig till frukosten så använd denna länk, där hittar ni också länk till vår presentation som sänds live.

Epost:
Telefon: +46-8-525 09 610

Svenska Midsummer, grundat 2004, är en utvecklare och leverantör av produktionssystem för tillverkning av lätta, flexibla och robusta tunnfilmssolceller. Midsummer producerar även plåttak (Clix by Midsummer) med integrerade solceller och enkel installation. Huvudkontoret finns i Järfälla utanför Stockholm. Midsummer har ett långsiktigt partnerskap med Kalifornienbaserade Sunflare Inc, avseende etablering av produktionsanläggningar för solceller samt distribution av produkter med integrerade solceller i USA och Kina. Midsummer ansöker 2018 om listning av Bolagets aktier på Nasdaq First North.

För mer information, vänligen besök: www.midsummer.se